ПОРАДА 1: АВТОМОБІЛЬ ВИМАГАЄ РЕГУЛЯРНОГО ТЕХОБСЛУГОВУВАННЯ
Регулярне технічне обслуговування автомобіля необхідно для підтримки його
у справному стані та подовження терміну служби. Ось основні причини:
Безпека: Періодичне технічне обслуговування автомобіля допомагає вчасно виявляти та усувати проблеми, які можуть призвести до поломок або аварій, таких як несправні гальма або зношені шини.
Запобігання великим поломкам: Регулярна перевірка та заміна витратних матеріалів (олії, фільтрів, ременів тощо) дозволяє уникнути дорогого ремонту в майбутньому.
Економія палива: Автомобіль, що добре обслуговується, працює ефективніше, що знижує витрату палива та розхідних матеріалів.
Довговічність: Своєчасний догляд за ключовими вузлами та системами допомагає продовжити термін служби двигуна, трансмісії та інших компонентів.
Збереження вартості: Автомобіль із регулярною історією обслуговування краще зберігає свою вартість на вторинному ринку.
Екологічність: Технічне обслуговування допомагає зменшити викиди шкідливих речовин в атмосферу, забезпечуючи чисту роботу двигуна.
Регулярні перевірки можуть включати комп'ютерну діагностику,
що дозволяє точно оцінити стан автомобіля
ПОРАДА 2: ЗНАЙТЕ ПРОЦЕДУРУ ТЕХОБСЛУГОВУВАННЯ
Регулярне технічне обслуговування автомобіля включає кілька ключових процедур
і перевірок, спрямованих на підтримку справності та безпеки транспортного засобу.
Залежно від пробігу та часу експлуатації, обслуговування може включати:
Заміна оливи та масляного фільтра: Зазвичай виконується кожні 5 000 - 10 000 км або раз на рік, залежно від рекомендацій виробника.
Перевірка та заміна повітряного фільтра: Повітряний фільтр двигуна слід перевіряти та змінювати у міру забруднення, зазвичай кожні 15 000 - 30 000 км.
Перевірка рівня та стану технічних рідин:
• Гальмівна рідина
• Охолоджувальна рідина (антифриз)
• Рідина склоомивача
• Трансмісійна рідина (у разі автоматичної коробки)
• Рідина гідропідсилювача керма
Перевірка та обслуговування гальмівної системи: Перевірка колодок, дисків, шлангів та гальмівної рідини. Заміна зношених компонентів.
Заміна свічок запалювання: Кожні 30 000 - 100 000 км залежно від типу свічок та рекомендацій виробника.
Заміна ременів та ланцюгів: Ремені приводу (ремінь ГРМ, приводний ремінь) перевіряються на зношування, а ланцюги можуть вимагати заміни через певний пробіг.
Перевірка підвіски та кермового управління: Оцінка стану амортизаторів, пружин, кульових опор та інших компонентів підвіски.
Заміна фільтра салону: Цей фільтр потрібно міняти раз на рік для підтримки чистого повітря в салоні, особливо якщо авто експлуатується у запилених умовах.
Діагностика роботи акумулятора: Перевірка рівня заряду та стану акумулятора. Заміна за потреби.
Перевірка та регулювання тиску в шинах: Підтримка правильного тиску та огляд шин на наявність пошкоджень та зносу.
Розвал-сходження: Раз на рік або після ремонту вузлів передньої підвіски регулювання кутів установки коліс для забезпечення правильного руху та запобігання нерівномірному зносу шин.
Перевірка системи освітлення та електрики: Діагностика роботи фар, габаритних вогнів, поворотників та інших елементів електросистеми.
Комп'ютерна діагностика: Сканування автомобіля для виявлення кодів помилок, які можуть вказувати на проблеми з двигуном, коробкою передач або іншими системами.
Залежно від пробігу та умов експлуатації, виробник автомобіля може рекомендувати додаткові процедури,
такі як заміна ременя ГРМ, охолоджуючої рідини, перевірка системи кондиціювання та інших систем
ПОРАДА 3: ВЧАСНО ЗМІНЮЙТЕ ОЛИВУ В ДВИГУНІ
Перше, що потрібно усвідомити раз і назавжди – заміну олії у двигуні пропускати не можна.
Не так страшно запізнитися із заміною охолоджувальної або гальмівної рідини. Не критично, якщо невчасно змінюється олія в коробці. Усі ці заміни можуть зачекати у межах розумного терміну.
Так само не критично, якщо запізнилися із заміною повітряного, салонного чи паливного фільтра.
Але важливо своєчасно змінювати масло в двигуні разом з масляним фільтром. Оце реально важливо, ми вас запевняємо.
Якщо несвоєчасно змінюється масло у двигуні, це може призвести або до поломки мотора, або скорочення його ресурсу.
Більшість автомеханіків рекомендує міняти масло в двигуні та масляний фільтр раз на 10 тисяч кілометрів пробігу або раз на рік. Дивлячись, що настане раніше.
Тобто дивіться: якщо припустити, що ви поставили машину у гараж та поїхали за кордон. Навіть якщо машина цілий рік не їздила, все одно потрібно буде поміняти масло та фільтр.
Або може бути так. Після попередньої заміни олії у двигуні машина вже проїхала 9 тисяч кілометрів. І тут ви вирішили поїхати до Карпат. З Києва до Львова - 600 кілометрів, плюс Карпатами ще кілометрів 300 доведеться проїхати. Разом виходить, що коли ви повернетеся додому, накатаєте півтори тисячі кілометрів.
Тобто на 500 кілометрів запізнитесь із заміною олії. Якщо запізнення з терміном заміни становитиме до 1000 кілометрів, це не критично. Але краще міняти масло заздалегідь, навіть раніше терміну.
ПОРАДА 4: РАЗОМ З ОЛИВОЮ ЗМІНЮЮТЬ ФІЛЬТР
Більшість автолюбителів змінюють олію у двигуні свого автомобіля кожні 10 000 кілометрів. Або раз на рік, якщо за цей час машина проїхала менше. При цьому дозволяють собі зазор +/- 1 тисяча кілометрів або +/- 2 місяці.
Разом із заміною олії ставлять новий масляний фільтр. Цю процедуру виконують обов'язково на будь-якому автосервісі. Починаючи від фірмової станції технічного обслуговування та закінчуючи будь-яким гаражем.
Не буває такого, що олію змінили, а фільтр залишили старий. Тому не треба нагадувати автомеханіку, щоб він разом із олією обов'язково поміняв і фільтр. Це і так зрозуміло, як двічі по два чотири.
Від вас залежить тільки вибір самих олії та фільтра. Якщо ви не знаєте, яку олію потрібно заливати та який ставити фільтр, можна уточнити це питання у тих же автомеханіків.
Також від вас залежить, де придбати олію та фільтр. Їх можна придбати самостійно. Точки продажу – авторинок, автомагазин, автозаправки. Але тоді вам потрібно точно знати, яке масло та який фільтр підходять вашому автомобілю.
Другий варіант - купити фільтр та масло на розлив прямо на сервісі. І тут автомеханік вам підкаже, що краще взяти. Якщо ви купите масло та фільтр на автосервісі, то, швидше за все, їх заміну зроблять вам безкоштовно.
У будь-якому випадку радимо не прагнути купувати олії відомих найменувань. Наприклад, Castrol, Shell, Total, Mobil, Motul, Liqui Moli. Продукція цих брендів дуже хороша, якщо вона оригінальна. Але дуже часто її підробляють.
ПОРАДА 5: ВИБІРАЙТЕ ПРАВИЛЬНУ ОЛІВУ
Продовжимо тему заміни олії у двигуні. Дивіться: ми б вам радили не морочитися і купувати олію на сервісі, а не в магазині. Повірте нашому досвіду: так буде набагато простіше та дешевше, але анітрохи не гірше.
Якщо у вас, наприклад, старенький Жигулі "Копійка", то вибирайте мінеральну моторну олію. Якщо Лада "Дев'ятка" або подібний автомобіль із 90-х, то вибирайте напівсинтетичну моторну олію. Якщо сучасна іномарка, вибирайте синтетичне моторне масло.
Різниця між цими оліями полягає в тому, як воно отримано. Мінеральна – шляхом перегонки нафти. Синтетичну одержують спеціальним хімічним способом. А напівсинтетичне масло виробляється шляхом змішування мінерального та синтетичного.
Синтетика краща за мінералку, тому що вона менш в'язка. Але у двигун старого автомобіля синтетику заливати не можна. Інакше воно почне витікати крізь усі щілини в моторі.
Але ще моторні олії відрізняються одна від одної температурою повітря, за якої їх можна використовувати. Виходячи з цього, буває літнє масло, зимове та всесезонне. Для нашого клімату необхідно купувати всесезонне.
Щоб глибоко не занурюватися в теорію, вибирайте олію з маркуванням 10W30. Воно найкраще підходить для спекотного літа та не дуже морозної зими. Просто заїжджаєте на сервіс і кажіть: "Так, мовляв, і так, поміняйте мені масло, синтетика десять ве тридцять".
Підійде також олія, де перед літерою W буде число 5 або 10, а після W - 30 або 40. Наприклад: 10W40, 5W40, 10W30, 5W30. Наприклад, механік каже, що олії 10W30 немає в наявності, а є 5W40. Окей, воно теж підійде.
ПОРАДА 6: ВИКОРИСТОВУЙТЕ НАПОМИНАЛКУ ПРО ЗАМІНУ ОЛІВИ
Як тільки поміняли олію в моторі, запам'ятайте, а краще запишіть дату та пробіг автомобіля до наступної заміни. Наприклад, "Наступна заміна олії на 110 000 км або 10 квітня 2025 року". Таким чином, ви не пропустите чергове технічне обслуговування.
Деякі водії роблять таку нотатку у календарі свого телефону. Можна також завести невеликий блокнот і записувати всі дані про сервісне обслуговування автомобіля. Ну а якщо у вас новий автомобіль, який за гарантією обслуговується у офіційного дилера, то відомості про технічне обслуговування, у тому числі заміну масла, записуються в спеціальну сервісну книжку.
До речі, на пристойних станціях технічного обслуговування одразу після заміни олії механіки клеять біля двигуна спеціальний стікер. На ньому вони пишуть назву та в'язкість олії, яку залили у двигун, дату та кілометраж чергової заміни. Дуже зручне нагадування, ми вам скажемо.
При цьому в сучасних автомобілях є спеціальний лічильник, який автоматично відраховує кілометраж і дату чергової заміни олії. Та коли настане час, він почне сигналити, а на панелі приладів з'явиться значок гайкового ключа.
ПОРАДА 7: НЕ ЗАБУДЬТЕ ЗМІНЯТИ ОЛІЮ У СКРИНЦІ ПЕРЕПИХУНЦІВ
Якщо мова йде про механічні коробки передач, то механіки рекомендують міняти в ній олію раз на 60-70 тисяч кілометрів. Або раз на 6-7 років. Це, якщо в ідеалі.
Потрібно сказати, що механічна коробка передач - це простий за конструкцією та тому надійний і невибагливий агрегат. Можна не сильно переживати, якщо олію в ній змінили не вчасно. Ми бачили, як на радянських вантажівках масло бортових редукторів від старості перетворювалося на густий кисіль. При цьому машини продовжували нормально їздити.
Автоматичні коробки передач складніші за конструкцією агрегати. Їхній справний стан сильніше залежить від якості масла. Тому в автоматах заміну олії потрібно проводити раз на 40-50 тисяч кілометрів або раз на 4-5 років.
Окреме питання, якщо у вас машина б/у. Найчастіше новий власник не знає, коли в її коробці останній раз міняли олію та чи взагалі змінювали. У такому випадку рекомендую замінити масло відразу після покупки. До речі, детальніше про купівлю автомобіля на вторинному ринку ми написали ось тут.
ПОРАДА 8: НАВЧИТЬСЯ ПОМІЧАТИ НЕСПРАВНОСТІ АВТОМОБІЛЯ
Регулярне технічне обслуговування, на жаль, не дає гарантії, що ваш автомобіль не поламається. Як і будь-яка інша техніка, машині може зненацька вийти з ладу. Все можливо.
Ознаками поломки автомобіля можуть бути:
• Поява у машини нових сторонніх звуків під час їзди (гул, скрипи, свисти, тарахтіння)
• Сліди олії чи інших рідин під автомобілем
• Сильна вібрація автомобіля, керма та педалей при їзді
• Машина стала погано розганятися чи гальмувати
• Запах горілої проводки або гуми в салоні автомобіля, запах палива
І так далі.
Загалом прислухайтеся до своєї машини. Якщо помітили,
що з вашою машиною відбувається щось незрозуміле, треба їхати на сервіс
ПОРАДА 9: ГОЛОВНЕ - НЕ ПАНІКУЙТЕ
Дівчатка, ваш автомобіль – це, перш за все, складний механізм, якому властиво ламатися. Ні ви та і ніхто з водіїв не застрахований від того, що машина в самий невідповідний момент зламається, та ви опинитеся одна з цією проблемою посеред дороги.
Якщо вже так сталося, що ваш автомобіль серед дороги зламався, то головне в такому випадку не панікувати. Заспокойтеся, віддихайте і починайте діяти. А що саме робити, ми розповімо у наступних публікаціях.
ПОРАДА 10: ТЕЛЕФОНУЙТЕ СВОЄМУ МУЖИКУ
• Якщо ваша автівка зненацька зламалася, то, насамперед, не потрібно плакати та впадати в паніку. Усі проблеми вирішуються, якщо бути до них готовими.
• Увімкніть аварійку, підніміть ручник.
• В ідеалі у вас у телефоні має бути номер знайомого мужика, якому потрібно відразу зателефонувати. Це може бути чоловік, брат, сват. Навіть інструктор автошколи. Загалом хто завгодно, хто хоч трохи розбирається в машинах і може якщо не приїхати, то хоча б порадити, що робити.
• Якщо зателефонувати нікому, спробуйте зупинити по дорозі якусь машину, що проїжджає повз. Обов'язково хтось зупиниться та спробує допомогти.
• Якщо взагалі глуха дорога та немає знайомих мужиків, можна зателефонувати до патрульної поліції на номер 102 і звернутися до них за допомогою. Можна також взяти страховку автомобіля та зателефонувати на гарячу лінію за номером, зазначеним у полісі. Зазвичай, це багатоканальний номер, який починається з 0 800. Вони вам зможуть запропонувати, наприклад, послугу евакуатора.
• Ну і насамкінець скажімо, що проблемою раптової зупинки машини може бути клема, що банально злетіла з акумулятора. Тому тримайте в автомобілі ріжковий ключ на 10 і знайте, де у вашій машині знаходиться акумулятор.
• Та найважливіше: подбайте, щоб у вас у багажнику зберігалися дроти для прикурювання акумулятора, запасне колесо з домкратом, а також обов'язково має бути порошковий вогнегасник. В ідеалі, але не обов'язково - хоча б по літру моторної олії, охолоджувальної, гальмівної рідини та рідини гідропідсилювача керма.
ПОРАДА 11: СЛІДКУЙТЕ ЗА ЛАМПОЧКАМИ НА ПАНЕЛІ ПРИЛАДІВ
На панелі приладів автомобіля, де розташований спідометр, тахометр та інші прилади, є купа різних лампочок. Вони загоряються в момент запуску двигуна та гаснуть, як тільки двигун починає працювати. Якщо з автомобілем все гаразд, то жодна з лампочок горіти не повинна.
Але чому одні лампочки горять червоним кольором, а інші – помаранчевим чи жовтим?
Червоні та помаранчеві лампочки на приладовій панелі автомобіля сигналізують про різні рівні терміновості та важливості.
Червоні лампочки
Вказують на серйозні проблеми, які потребують негайної уваги. Зазвичай це попередження про критичні несправності, які можуть впливати на безпеку та роботу автомобіля.
Наприклад:
• Низький рівень оливи
• Перегрів двигуна
• Проблеми з гальмівною системою
• Низький тиск у шинах (у деяких автомобілях)
• Непристебнутий ремінь безпеки
Помаранчеві (жовті) лампочки
Сигналізують про менш термінові проблеми чи попередження, які потребують уваги, але не обов'язково негайного втручання.
Наприклад:
• Низький рівень палива
• Низький рівень склоомивача
• Проблеми із системою контролю вихлопу
• Увімкнення системи контролю тяги (ESP, TCS)
Ігнорування червоних ламп може призвести до серйозних пошкоджень автомобіля або небезпечних ситуацій
Помаранчеві лампочки найчастіше попереджають про необхідність сервісного обслуговування чи перевірки
ПОРАДА 12: ТИСК МАСЛА - ГОЛОВНА ЛАМПОЧКА
Значок аварійного тиску олії свідчить про критичну несправність двигуна. Якщо, не дай Боже, він спалахне, то негайно глушить автомобіль. Продовження роботи мотора загрожує такою поломкою, що потім доведеться робити капітальний ремонт.
Навіть, якщо ви їдете дорогою, то терміново гальмуйте, вимикайте запалювання та вмикайте аварійку. Що раніше ви це зробите, то більше шансів зберегти двигун.
Дзвоніть своєму мужику, розповідайте про те, що трапилося, та виконуйте його вказівки.
ПОРАДА 13: НЕ ПЕРЕГРІВАЙТЕ ДВИГУН
Поряд з аварійним тиском масла наступна проблема, яка загрожує серйозною поломкою мотора, - це його перегрів. У цьому випадку на панелі приладів загориться лампочка у вигляді градусника. Також ви побачите, що стрілка приладу, який показує температуру двигуна, почне швидко наближатися до червоного сектора шкали.
Важливо не ігнорувати проблему перегріву, оскільки це може призвести до серйозних пошкоджень двигуна.
Ваші дії, якщо таке станеться:
• Зупиніться
Негайно зупиніться на узбіччі або в безпечному місці
• Вимкніть двигун
Зупиніть двигун, щоб припинити його нагрівання
• Не відкривайте відразу капот
Зачекайте, поки двигун трохи охолоне. Відкриття капота відразу може бути небезпечним через можливий викид гарячої пари або рідини
• Перевірте рівень охолоджуючої рідини
Після того, як двигун охолоне, перевірте рівень охолоджуючої рідини в радіаторі та розширювальному бачку
• Додайте охолоджуючу рідину або воду
Якщо рівень низький, додайте охолоджуючу рідину або воду. Робіть це повільно, щоб уникнути різких перепадів температури
• Перевірте ремені та шланги
Переконайтеся, що ремені та шланги не пошкоджені та знаходяться на своїх місцях
• Запустіть двигун
Після додавання охолоджуючої рідини запустіть двигун і слідкуйте за температурою
• Зверніться до механіка
Навіть якщо ви змогли тимчасово усунути проблему,
необхідно звернутися до професійного механіка для діагностики та ремонту
ПОРАДА 14: МОЖНА ЇХАТИ, ЯКЩО ЗАГОРІВСЯ ЧЕК
Про дві головні аварійні лампочки ми трохи розповіли. Слідкуйте за технічним станом свого автомобіля, та вони навряд чи коли-небудь загоряться.
А тепер про лампочку "Чек". Англійською пишеться check engine - перевірте двигун. Це дуже частий гість на приборці автомобілів.
Так що робити, якщо у вашого автомобіля спалахнув чек? Насамперед, не парьтесь. Нічого критично страшного не сталося. Просто не забудьте по можливості найближчим часом заїхати на сервіс для перевірки автомобіля.
Але інша справа, якщо чек не просто спалахнув, а почав блимати. Дівчатка, це означає, що з двигуном якась д❄️па
У такому разі вимикайте мотор і дзвоніть своєму мужику
ПОРАДА 15: НЕ БУДЬТЕ, ЯК ВАЛЕНТИНА ІВАНІВНА
Згадали смішну та водночас повчальну історію для молодих водіїв
Вчили ми їздити Валентину Іванівну – поважного віку жінку. Більшу частину життя Валентину Іванівну возив чоловік. Але коли він, так би мовити, вирушив назустріч до предків, Валентині Іванівні довелося з нуля вчитися водити.
З горем навпіл навчили Валентину Іванівну їздити. Хоча, звичайно, людям глибокого пенсійного віку нові навички даються надто складно.
Насамперед їй треба було освоїти дорогу з Кривого Рогу в Кудашеве. Кілька разів проїхали маршрут разом з інструктором. Все, загалом, нормально. Хоча туди – назад – близько 70 кілометрів Валентина Іванівна насилу здолала.
Настав час Валентині Іванівні їхати в Кудашеве самостійно. Інструктор допоміг дістатися їй до кінця міста у районі Макулана, а далі вона поїхала самостійно. Все, Валентина Іванівна поїхала вперед, а інструктор – на роботу у Кривий Ріг.
За кілька годин дзвонить Валентина Іванівна інструкторові на телефон. Каже, що до Кудашевого дісталася нормально. Але як тільки поїхала назад, у машині почало щось пікати, а на панелі приладів блимає якась червона лампочка.
Чує інструктор за голосом, що Валентина Іванівна на межі істерики.
Інструктор питає: "Яка горить лампочка?". А вона – мовляв, якийсь вітрильник. "Який, нахрен, вітрильник, - думає інструктор, - що за марення вона несе?" Навіть подивився в Інтернеті – немає таких лампочок у її машині.
Щоб далі не лити воду, скажімо, що виявилось, що Валентина Іванівна просто забула пристебнути ремінь безпеки. А лампочка з вітрильником – це чоловічок з ременем у вигляді трикутника. Щойно інструктор здогадався, про що йдеться, а Валентина Іванівна пристебнулася, то проблема зникла.
З цього висновок: дівчата, іноді дуже страшна на перший погляд проблема може виявитися елементарно непристебнутим ременем, піднятим ручником або ще якоюсь елементарною дрібницею.
Тому, повторимо: ніколи не впадайте в паніку, вивчайте свій автомобіль і в разі чого телефонуйте своїм знайомим мужикам
ПОРАДА 16: АБСОЛЮТНО СПРАВНИХ АВТОМОБІЛІВ НЕ БУВАЄ
Не потрібно сильно морочитися щодо технічного стану вашого автомобіля. Якщо машина заводиться та їде, то це вже добре. Якщо дорогою нічого не відвалюється, то це взагалі чудово.
Звичайно, ми це перебільшуємо. За автомобілем потрібно стежити, щоб він у самий несподіваний момент не зламався. Але сильно чіплятися до роботи машинки не варто.
Абсолютно справних автомобілів немає. Навіть нові машини ламаються. А про транспорт із пробігом і говорити нема чого.
Це як і з людьми. Немає абсолютно здорової людини. Є недообстежений пацієнт.
Виняток – це медкомісія ТЦК. Там навпаки - регулярно трапляються випадки магічного зцілення всіх хворих. Але це вже зовсім інша історія.
Загалом про якусь критичну несправність ви обов'язково дізнаєтесь. Чи то загориться червона лампочка на панелі приладів, чи то з'явиться нестерпно неприємний звук, чи то машину затрясе, як припадкову. Чи вона взагалі перестане працювати.
А якщо машина видає якісь ледь чутні попискування, постукування чи побрязкування, то сильно не переживайте. У автомобіля тисячі частин, що труться та обертаються. Та всі вони видають свої звуки.
Регулярно міняйте олію та хоча б раз на рік перевіряйте технічний стан автомобіля на сервісі. І все буде гаразд. А якщо сильно заважає сторонній шум, то просто гучніше зробіть музику.
ПОРАДА 17: ГОЛОВНИЙ ВОРОГ АВТОМОБІЛЯ - ЦЕ ІРЖАВИЙ КУЗОВ
Технічно справний автомобіль – це, звичайно, добре. Але головний ворог машини - це не гуркітливий двигун, а іржавий кузов. Якщо полагодити мотор ще можна, то заварити всі дірки в днище може коштувати дорожче за автомобіль.
У нашого інструктора на початку 2000-х був знайомий – Саша Чепіга. Чоловік любив техніку та міг виконати капітальний ремонт двигуна у себе в гаражі. Він говорив: "Якщо я вибиратиму машину, то дивитимуся не на роботу мотора, а на відсутність корозії".
Минулого року ми проводили антикорозійну обробку низу автомобіля. Знайшли кілька невеликих дірок у арці заднього колеса. Щоб їх заварити та повернути днище у початковий стан, ми віддали 20 тисяч гривень!
Отже, дівчатка, наша порада: знайдіть у себе в місті фахівця, який перевірить автомобіль на наявність корозії. Та якщо є хоч найменші натяки на іржу, то не пошкодуйте грошей, але видаліть її. Інакше дуже швидко дно вашої улюбленої машинки перетвориться на решето.
ПОРАДА 18: СТАВИТИ НА РУЧНИК КОРОБКУ АВТОМАТ - ПРОСТО
Як правильно ставити машину на ручник з автоматичною коробкою передач? Це питання задала читачка нашого сайту. Як виявилося, не всі водії розуміють, як виконувати на перший погляд просту маніпуляцію.
Якщо коротко, то наша думка така. При короткочасних зупинках, наприклад на світлофорі, ставити автомобіль на ручник або переводити в режим "Р" не потрібно. Перед тривалою зупинкою потрібно натиснути на педаль гальма, затягнути ручник з режиму "D" перевести в режим "Р", а після цього відпустити педаль гальма.
Усі маніпуляції, коли з режиму "D" спочатку переводять у режим "N", потім натискають на педаль гальма, затягують ручник, а лише після цього переводять у режим "P" ми вважаємо танцями з бубном. Іншими словами, не треба смикати бабусю за бакенбарди. Чи не ускладнюйте собі життя.
ПОРАДА 21: НАВЧИТЬСЯ ЇЗДИТИ ЕКОНОМНО
Середня витрата бензину у Mitsubishi Outlander – приблизно 12-14 літрів у міському циклі їзди. Але результат нашого водія – 8,5 літра. Тобто приблизно на 35 відсотків менше, ніж за статистикою.
Як досягти такого результату:
• Слідкуйте за технічною справністю автомобіля
• Слідкуйте за правильним тиском повітря в шинах
• Вибирайте маршрут руху з невисокою інтенсивністю дорожнього руху, меншою кількістю світлофорів та перехресть.
• Якщо по дорозі зустрічаються світлофори, то намагайтеся їх проїжджати без зупинки
• Швидкість по місту: 50-60 кілометрів на годину. Якщо ваш автомобіль на механіці, то не затримуйтесь довго на знижених передачах. Оптимально їхати містом на 3 або 4 передачі.
• І найголовніше: рухайтеся плавно: плавний розгін та плавне гальмування
ПОРАДА 22: МИЙТЕ АВТОМОБІЛЬ ПРАВИЛЬНО
Останнім часом на Україну періодично обрушуються дощі упереміш із пісками Сахари. Тобто, автомобілі знову будуть брудними. Мити чи не мити, ось у чому питання.
Поки не закінчаться дощі, ми б не мили. Якщо все-таки мити, то тут кілька варіантів:
• Віддати на мийку, заплатити гривень 300 і за годину – півтори забрати чисту машину
• На мийці самообслуговування упорядкувати машину самостійно
Багато автолюбителів з весни до осені миють автомобіль самостійно. А взимку віддають машину на мийку.
Якщо миють самостійно, то в такій послідовності:
• Насамперед на сухий автомобіль наносять піну. Починають з даху та вікон і далі, рухаючись по колу та зверху вниз, поливають піною машину цілком. Роблять це максимально швидко, оскільки піна коштує дуже дорого.
• Закінчивши наносити піну, ставлять термінал миття на паузу. Це важливо зробити, оскільки на мийці самообслуговування платять не за кількість використаної піни або води, а за час їх подачі через шланг. Якщо не поставити на паузу, то таймер продовжить працювати, та гроші швидко закінчяться.
• Чекають хвилини три. Піна має подіяти та розм'якшити бруд. У цей час беруть чисту м'яку ганчірочку або губку та легкими круговими рухами розтирають піну машиною.
• Вибирають режим подачі води під тиском та починають змивати піну. Змивають зверху вниз, спрямовуючи струмінь води не під прямим кутом, а по дотичній. Внизу дверей, вздовж порогів та арок коліс змивають особливо ретельно, оскільки там накопичується найбільше бруду.
• Змивши всю піну, термінал знову ставлять на паузу. Вибирають осмос і ще раз обполіскують весь автомобіль зверху донизу. Це потрібно зробити, щоб після висихання на машині не залишилося вапняних слідів.
• Закінчивши мити, витирають автомобіль насухо чистою мікрофіброю. Можна не витирати, а дати машині просохнути під час їзди. Але краще все-таки хоч трохи обтерти.
Це алгоритм миття автомобіля. На все про все мені вистачає 100 гривень, якщо мити швидко
ПОРАДА 23: КРУТИТИ КЕРМО ДО УПОРА МОЖНА, АЛЕ ОБЕРЕЖНО
Недосвідчені автолюбительки часто цікавляться: чи можна крутити кермо, стоячи на місці?
Однозначної відповіді "так" чи "ні" на це питання не існує.
Багато автовиробників у посібнику з експлуатації автомобілів НЕ РЕКОМЕНДУЮТЬ повертати кермо на нерухомому автомобілі. Оскільки це може призвести до підвищеного зносу шин, кермового механізму та деталей передньої підвіски.
У той же час немає статистики, що показує негативний вплив повороту керма на місці на технічний стан автомобіля.
Також жоден автомеханік скаже, що поломка гідропідсилювача або передчасне зношування кульової опори відбулося саме через неправильне кручення керма.
Тобто немає ні статистики, ні фактів, які б підтверджували, що кермо на місці крутити не можна.
Є лише рекомендації виробників.
При цьому можливість крутити кермо на нерухомому автомобілі спочатку закладено в конструкцію машини. Інакше не було б необхідності оснащувати автомобіль підсилювачем керма.
Що з цього приводу можемо сказати ми?
Дівчатка, по можливості, кермо на місці не крутіть. Найкраще повертати колеса хоча б у момент мінімального руху автомобіля. Хоча якщо доведеться повернути кермо на нерухомій машині, нічого страшного не станеться.
Чому ж, коли ми вчимо паркуватися, то кажемо, що потрібно крутити кермо лише після повної зупинки автомобіля?
Та тому, що розділяючи техніку паркування на фази з повною зупинкою, легше зрозуміти сам процес заїзду машини на стоянку. Але згодом, коли учениця добре освоїть техніку паркування, здійснювати заїзд на стоянку можна на ходу без зупинок автомобіля.