ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОГО ВОДІННЯ АВТОМОБІЛЯ:
• Знати та суворо дотримуватись правил дорожнього руху
• Утримувати автомобіль у технічно справному стані
• Повірять автомобіль перед виїздом на дорогу
• Сидіти за кермом зручно
• Під час їзди не відволікатися переговори чи листування по мобільному телефону та інші сторонні дії.
• Завжди дивитися вперед на дорогу та періодично – на всі боки у дзеркала заднього виду
• Керувати автомобілем передбачувано для інших учасників дорожнього руху
• Сідати за кермо у хорошому самопочутті та настрої
• Не бути безпечними на дорозі
• Розганятися, гальмувати, повертати, розвертатися та перевлаштовуватись плавно
• Вміти передбачати розвиток дорожньої ситуації та дії інших учасників дорожнього руху, включаючи пішоходів
• Знайти себе для нормального інструктора, який навчить усе це робити
ПОРАДА 1: ЗНАЙТЕ ТА РОЗУМІЙТЕ ПРАВИЛА ДОРОЖНОГО РУХУ
Знати і суворо дотримуватись правил дорожнього руху. І тут йдеться не тільки про те, що на червоне світло світлофора їхати не можна. Важливо розуміти, що нашим невіглаством можуть користуватися та маніпулювати працівники патрульної поліції.
Банальний приклад – проїзд нерегульованих пішохідних переходів. Буває так: гальмують машину та кажуть, що водій не пропустив пішохода на зебрі. Мовляв, якщо людина наступила ногою на дорогу, треба було зупинитися.
Але насправді правила проїзду пішохідного переходу трактуються інакше. Це пункт 18.1 ПДР. Якщо не дослівно, а зрозумілою мовою, то так:
Під'їжджаючи до нерегульованого пішохідного переходу, водій повинен лише пригальмувати. А зупинитися потрібно лише для того, щоб не створити перешкоду чи небезпеку для пішохода, який уже йде по переходу. Тобто якщо пішоходу не довелося зупинитися, сповільнити крок чи звернути убік, то машина йому не створила перешкоди чи небезпеки.
Іншими словами, якщо пішохід йде, наприклад, лівою смугою дороги, а водій проїжджає перехід правою смугою, то машина ніяк не заважає людині переходити дорогу.
Висновок: знайте та дотримуйтесь правил дорожнього руху. Періодично читайте ПДР і вирішуйте завдання. Тоді ваша дорога стане набагато безпечнішою, а нахабних поліцейських – набагато менше.
ПОРАДА 2: УТРИМУЙТЕ АВТОМОБІЛЬ У СПРАВНОМУ СТАНІ
Щоб ваша машина не стала колом серед перехрестя в самий невідповідний момент, необхідно стежити за її технічним станом.
І тому існує регламент технічного обслуговування автомобіля. Він передбачає відвідування автосервісу раз на 10 тисяч кілометрів пробігу або щорічно.
Раз на 10 тисяч кілометрів або щорічно обов'язково потрібно поміняти масло в двигуні та масляний фільтр.
Крім того, на сервісі виконують додаткові роботи. Наприклад, якщо настав час, то міняють масло в коробці передач, гальмівну та охолоджувальну рідини. Плюс проводять діагностику двигуна, ходової частини, інших агрегатів, вузлів та систем автомобіля.
Весь перелік робіт може містити десятки найменувань. Все залежить від сумарного пробігу та технічного стану вашого автомобіля. Та що саме потрібно вашому автомобілю, можуть сказати на самому сервісі.
ПОРАДА 3: ПЕРЕВІРЯЙТЕ АВТОМОБІЛЬ ПЕРЕД ПОЇЗДКОЮ
Не знаємо, як зараз, але за радянських часів у кожному автотранспортному підприємстві перед виїздом на маршрут усі автомобілі проходили контрольний огляд. Черговий КПП перед тим, як відкрити ворота, бігав навколо автобуса або самоскида, перевіряючи гальма та освітлення. А потім ще робив запис у спеціальному журналі, що машина до виїзду готова.
Перевіряти автомобіль перед поїздкою – гарна справа. Виробіть у собі цю звичку. Лише п'ять хвилин, і ви будете впевнені, що посеред дороги у машини не відвалиться колесо, умовно кажучи.
Отже, один раз на день перед першою поїздкою, перш ніж завести двигун, вам необхідно:
🚗 Оглянути автомобіль з усіх боків
Перевірте, чи не з'явилися під автомобілем калюжі невідомої рідини. Чи не сидить під машиною кошеня. Чи не розбите під колесом скло якоїсь пляшки.
🛢 Перевірити рівень масла у двигуні
Щоб перевірити рівень масла, витягніть масляний щуп, коли двигун не заведений. Якщо рівень масла між максимальним та мінімальним значенням – можна їхати. Якщо він нижчий за мінімальний — з'ясуйте причину на СТО. Поїздка з низьким рівнем масла може призвести до капітального ремонту двигуна.
❄️ Перевірити рівень рідини в системі охолодження
Рівень охолоджуючої рідини добре помітний через напівпрозорий пластик розширювального бачка. Він має бути між мінімальною та максимальною відмітками. Вирушайте на СТО, якщо рівень нижчий за мінімальний: так їхати не можна, ризикуєте перегріти двигун.
🏁 Перевірити рівень гальмівної рідини
Гальмівну рідину видно через напівпрозорий пластик розширювального бачка. Рівень має бути між мінімальною та максимальною відмітками. Якщо нижче за мінімум — вирушайте на СТО, просто так рідина з гальмівної системи не зникає. Виїжджати на дорогу з несправною гальмівною системою небезпечно: в екстреній ситуації важко зупинити машину.
🚿 Перевірити рідину в омивачі
Тут жодних мінімальних та максимальних позначок немає – рівень омивайки краще тримати на максимумі. Заодно увімкніть двірники - перевірте їхню роботу. Брудне скло заважає огляду та підвищує ризик потрапити у ДТП.
💡 Перевірити лампи у світлових приладах
Дивіться не лише на фари - зверніть увагу на габаритні, денні ходові вогні та поворотники. Лампочка, що перегоріла, в будь-якому з цих світлових приладів може стати причиною ДТП.
🚙 Перевірити тиск у шинах
У різних машин норма тиску у шинах різна. Зазвичай для легковика - це 2 атмосфери, для кросовера - 2.5 атмосфери. Їх пишуть на табличці в отворі дверей водія або на лючку паливного баку. Якщо немає манометра чи насоса, перевірте тиск у найближчому шиномонтажі – здебільшого це безкоштовно. Або хоча б просто огляньте колеса. Якщо шина спустила, це буде видно і без жодного манометра. Якщо поїдете зі зниженим тиском, витрата палива буде більшою. З підвищеним - швидко зноситься підвіска.
🔪 Перевірити стан покришок
На них не повинно бути гриж, порізів, пошкоджень або корда, що стирчить - він зазвичай виглядає як нитки або дріт. Пошкоджена шина може лопнути в дорозі. У найкращому разі доведеться її міняти, у гіршому це може призвести до ДТП.
Попросіть свого мужика показати, як робляться перелічені операції
У процедурі перевірки нічого складного немає, проте ваші нерви будуть у спокої
ПОРАДА 4: СПРОСТІТЬ ПРОЦЕДУРУ ПЕРЕВІРКИ АВТОМОБІЛЯ ПЕРЕД ДОРОГОЮ
Ви, звичайно, можете сказати, що щоденний огляд автомобіля – це геморой. Ну, так, згодні. Особливо, якщо, наприклад, на вулиці – мороз чи злива, то тоді заглядати під капот особливого бажання немає.
Попередній текст про щоденний огляд машини – це правила для такого собі замороченого мужика - Діви. Ну правда, тільки мужики, які ходять по квартирі та все за вами поправляють, здатні щоранку перевіряти рівень гальмівної рідини та тиск у шинах.
Ми не Діви та, напевно, тому щоденним оглядом свого автомобіля не турбуємось. У одного нашого інструктора на парковці з початку січня до середини лютого машина стояла зі спущеним колесом. І нічого страшного не сталося, не вибухнула.
Ми не перевіряємо масло в моторі щоранку. Але ось, що робимо реально та всім вам радимо, так це обхід навколо машини. Усього хвилина, та ваші нерви як канат.
Ось правила щоденного ритуалу від досвідчених водіїв:
• Подивіться на машину загалом. Чи все з нею гаразд? Колеса на місці? Скло не розбите? Вм'ятин та нових подряпин за ніч не з'явилося?
• Подивіться на колеса уважніше. Чи не спустили? Спущену шину, на якій однозначно не можна їхати, видно відразу.
• Загляньте під машину. Чи не гріється внизу кошеня або якесь інше звірятко? Якщо так, то виженіть її, щоб ненароком не наїхати.
• Загляньте під передок машини. Чи немає на асфальті слідів незрозумілої рідини? Якщо є, то в цьому випадку все ж таки треба перевірити рівень олії у двигуні та інших технічних рідин.
• Подивіться на дорогу, якою ви почнете виїжджати. Чи немає на шляху битого скла, якогось каміння або чогось іншого, через що можна проколоти шину або пошкодити машину? Відповідно, якщо треба, то звільніть собі шлях.
• І останнє. Перевірте, чи не заважають виїзду інші автомобілі, стовпи чи дерева. Якщо так, то врахуйте це на початку руху.
А перевіряти рівень олії в двигуні, що охолоджує гальмівну рідину, а також тиск у шинах досить раз на тиждень.
І ось що. Завели машину – перевірте, чи погасли всі червоні та помаранчеві лампочки. У першу чергу йдеться про лампу Аладіна - тиск масла, а також контрольну лампу зарядки акумулятора. Дайте машині бодай хвилину прогрітися. За цей час послухайте, чи не долинають з боку двигуна якісь незрозумілі звуки. Якщо все нормально, то в дорогу.
ПОРАДА 5: САДІТЬСЯ ЗА КЕРМО У ДОБРОМУ САМОПОЧУТТІ
Сідати за кермо потрібно тільки в хорошому самопочутті та настрої. І ось чому:
Концентрація та увага
Хороше самопочуття сприяє кращій концентрації на дорозі та підвищеній уважності до навколишніх умов та руху
Реакція на небезпеку
У хорошому фізичному та емоційному стані водії швидше реагують на непередбачені ситуації, що знижує ризик аварій
Управління автомобілем
Погане самопочуття або поганий настрій можуть вплинути на координацію рухів та точність виконання маневрів
Рішення та емоції
Гарний настрій сприяє більш виваженим і спокійним рішенням, тоді як негативні емоції можуть призвести до агресивної чи необдуманої поведінки на дорозі
Безпека пасажирів та інших учасників руху
Водій у хорошому стані забезпечує не лише свою безпеку, а й безпеку пасажирів та інших учасників дорожнього руху
Таким чином, сідати за кермо в хорошому самопочутті та настрої – це важливий аспект безпечного та відповідального водіння
ПОРАДА 6: СИДІТЬ ЗА КЕРМОМ ПРАВИЛЬНО
Якщо водій компактних габаритів, то для початку потрібно підняти сидіння. На більшості машин збоку сидіння з боку дверей знаходиться спеціальний важіль, яким регулюють висоту підйому. У просунутих моделях автомобілів для регулювання підйому сидіння є спеціальний джойстик.
Потрібно розуміти, що чим ви вище сидите, тим краще огляд дороги. Треба сидіти так, щоб, з одного боку, кермо не загороджувало лобове скло, а з іншого боку, голова не впиралася в стелю. Іншими словами, ваша голова має знаходитися над кермом посередині лобового скла.
Якщо дівчинка, ну дуже маленька, то рекомендуємо сидіння підняти максимально високо та додатково під попу підкладати якусь подушечку. Інакше кермо заважатиме дивитися на дорогу.
Наступний крок – рухаємо сидіння вперед – назад так, щоб можна було спокійно дотягуватися руками до керма. Для цього кладемо руки на верх керма. При цьому лікті повинні залишатися трохи зігнутими.
Далі дивимось на ноги. Ноги мають спокійно дотягуватись до педалей. При цьому коліна повинні також залишатися злегка зігнутими. До речі, на педалі потрібно натискати частиною ступні, де починаються пальці.
Якщо, вибачте, стегна не поміщаються між сидінням і кермом, то треба трохи підняти кермо (якщо воно у вас регулюється) або трохи відсунути або опустити сидіння.
Останнє – це кут нахилу спинки сидіння. Його потрібно відрегулювати так, щоб знову ж таки руки змогли вільно дотягуватися до керма. Але при цьому не сидіти надто прямо, щоб не навантажувати поперек.
Отже, зводимо докупи правила посадки за кермом:
• Руки повинні вільно дотягуватися до керма, ноги – до педалей. При цьому лікті та коліна повинні залишатися злегка зігнутими.
• Кермо не повинно заважати огляду лобового скла. При цьому кермо не повинно тиснути на ноги та загороджувати панель приладів.
• Спина повинна залишатися трохи розігнутою.
Додатково:
• Чим вище посадка за кермом, тим краще видно дорогу. При цьому голова не повинна упиратися в стелю.
• Якщо ти низька – підклади під сідниці подушку.
• Натискати на педалі потрібно основою пальців ніг.
І лише після того, як ви правильно сіли за кермо, можна починати регулювати дзеркала.
ПОРАДА 7: ПРАВИЛЬНО НАЛАШТУЙТЕ ДЗЕРКАЛА ЗАДНОГО ВИДУ
• Якщо подумки поділити бічне дзеркало заднього виду по горизонталі навпіл, то в нижній частині повинна бути дорога, а у верхній - небо та вертикальні об'єкти (будинки, дерева, стовпи).
• Якщо подумки поділити бічне дзеркало заднього виду на п'ять вертикальних стовпчиків, то в найближчому до вас стовпчику повинна бути видна ваша машина, а решта - займати вулиця.
Додатково:
Від зростання водія, його посадки за кермом, розташування та розміру зовнішнього дзеркала заднього виду залежить, будуть видні обидві ручки дверей або лише одна ручка.
За замовчуванням, у ближньому нижньому кутку дзеркала має бути видно краєчок ручки передніх дверей. Але це необов'язково. Наприклад, якщо у машині дзеркала заднього виду – маленького розміру. Тоді їх налаштовують так, щоб у відображенні було видно лише ручку задніх дверей.
Головне, щоб обрій знаходився приблизно посередині дзеркала. І залишався трохи видно борт нашого автомобіля.
ПОРАДА 8: ДИВІТЬСЯ В ДЗЕРКАЛА ЗАДНОГО ВИДУ
Під час керування автомобілем важливо дивитися вперед на дорогу, щоб бачити, що відбувається перед машиною: рух інших транспортних засобів, дорожні знаки, світлофори, пішоходів та можливі перешкоди. Це дозволяє водієві своєчасно реагувати та приймати правильні рішення.
Періодичний погляд у дзеркала заднього виду необхідний контролю ситуації позаду та з обох боків автомобіля. Це допомагає оцінити дії інших учасників дорожнього руху, вчасно помітити автомобілі, що наближаються ззаду, або планувати маневри (наприклад, перебудову чи поворот).
ПОРАДА 9: ВИКОРИСТОВУЙТЕ ЗРУЧНЕ ВЗУТТЯ
Коли водії тільки починають керувати автомобілем, то краще вдягати спеціальні м'які кросівки. У туфлях чи черевиках педалі під ногами відчуваються погано. Ну неможливо зрозуміти, де починається точка зчеплення, і з яким зусиллям давити на гальмо.
З набуттям досвіду, звичайно, стає пофіг, в якому взутті сідати за кермо. Хоч у ковзанах, хоч у валянках. Хоча якщо спробувати їздити босоніж, то все одно не буду можливості впевнено керувати автомобілем.
Загалом, правильне взуття – це важливо. Від нього залежить техніка водіння. Особливо на етапі навчання.
Тому, дівчатка, сідаючи за кермо, потрібно взутися зручно. Рекомендуємо кросівки на тонкій підошві, кеди або на крайняк сандалі. Але, звичайно ж, не туфлі на шпільці, чоботи та подібне взуття.
ПОРАДА 10: НЕ ВІДВОЛІКАЙТЕСЯ ПІД ЧАС ЇЗДИ
Під час їзди неможна відволікатись на розмови чи листування по мобільному телефону та інші сторонні дії.
За звичайної міської швидкості 50 кілометрів на годину автомобіль за секунду проїжджає 14 метрів. Просто уявіть: варто на секунду подивитися, хто там вам написав повідомлення, а машина в цей час промчить відстань, як між двома під'їздами 9-поверхівки. Якщо в цей час перед автомобілем випадково виявиться якась божевільна бабуся, то вона відлетить від бампера, як кегля від кулі.
Тому, дівчатка, запам'ятайте як Отче наш: поки їдете, очі спрямовані лише на дорогу та дзеркала. Жодних телефонів, пошуку в сумочці помади або чогось ще з цієї опери. До речі, на педалі та ручку механічної коробки передач дивитися під час їзди також заборонено!
ПОРАДА 11: НАВЧИТЬСЯ ЇЗДИТИ ПЕРЕДБАЧУВАНО
Паркування, проїзд кілець та розвороти на перехрестях – це, звичайно, важливі для водіння навички. Але насамперед молодій водійці необхідно навчитися керувати автомобілем безпечно. Та тут, крім знань правил дорожнього руху та добре відточених навичок, потрібно вміти їздити передбачувано.
Передбачуване керування автомобілем означає керування автомобілем, при якому ваші дії на дорозі легко вгадуються та зрозумілі іншим учасникам дорожнього руху.
Скажімо так: досвідченого водія від недосвідченого відрізняє саме вміння керувати автомобілем передбачувано. Їздити так, щоб водії по сусідству чудово розуміли ваші наміри та подальші дії на дорозі. Щоб не було, як в анекдоті: якщо у автомобіля, яким керує дівчина, увімкнулися двірники, значить, він повертатиме ліворуч.
Дівчатка, розповісти, що означає їхати передбачувано, двома словами неможливо. Але наші інструктори це говорять на заняттях із ученицями. І ось кілька прикладів.
Ви збираєтеся перевлаштувати свій автомобіль, наприклад, з лівої смуги на праву. Для цього спочатку увімкніть правий поворотник, щоб водії поряд зрозуміли ваші наміри. Після цього потрібно ще кілька секунд проїхати прямо та потім заїхати в праву смугу.
Не бійтеся вмикати поворотники заздалегідь. Якщо ви включили відповідний поворотник, це не означає, що в ту ж мить повинні почати повертати. Ви тільки попереджаєте інших учасників дорожнього руху про свої наміри.
Якщо ви збираєтеся зупинятися на світлофорі, починайте сповільнюватися заздалегідь.
Якщо ваша автівка на автоматичній коробці, то спочатку відпустіть педаль газу, щоб машина почала плавно гальмувати двигуном. І тільки, знизивши швидкість приблизно до 40 кілометрів на годину, метрів за 100 (або за 3 ліхтарні стовпи) до місця зупинки починайте гальмувати педаллю.
Якщо у вас автомобіль на механічній коробці, то спочатку відпустіть педаль газу, щоб машина також почала плавно гальмувати двигуном. Потім, за необхідності, натисніть на педаль гальма, щоб знизити швидкість приблизно до 40 кілометрів на годину, Та тільки після цього вимикайте передачу та на нейтральній передачі пригальмовуючи педаллю докочуйтесь до місця зупинки.
Розганяйтеся та гальмуйте плавно. Не займайте без потреби лівий ряд дороги. Крутіть кермом теж плавно.
І останнє. Навчіться заздалегідь передбачати розвиток дорожньої ситуації. Для цього дивіться на дорогу не просто перед собою, а заглядайте вперед якнайдалі. На 3-5 машин, які їдуть попереду вас.
Побачили, що попереду гальмує автомобіль – теж починайте зупинятися. Побачили, що попереду на узбіччі стоїть бабуся – будьте напоготові – вона може будь-якої миті буквально кинутися під колеса. Побачили на дорозі маминого шумахера - намагайтеся їхати від нього якнайдалі.
До всього сказаного додамо, що необхідно обов'язково планувати свій маршрут руху. Подумки прокладіть свій шлях за кермом від точки А до точки Б.
Наприклад, ви збираєтеся повернути праворуч на ДАІ у бік Дзержинки, щоб об'їхати 95-й. Тоді маємо розуміти, що в районі заправки ОККО потрібно заздалегідь зайняти правий ряд. Інакше потім ви туди не втиснетесь.
Будьте передбачуваними у своїх діях і не робіть несподіваних маневрів. Керуйте автомобілем плавно та витончено. Це основа безпечного водіння.
Передбачуваність включає:
• Своєчасне використання сигналів – завжди використовуйте поворотники та інші сигнали, щоб повідомити про свої наміри змінити смугу, повернути або зупинитися.
• Дотримання правил дорожнього руху – не порушуйте встановлені правила та слідуйте знакам та розмітці.
• Підтримка постійної швидкості – уникайте різких прискорень або гальмування без необхідності.
• Дотримання дистанції – тримайте безпечну відстань до інших транспортних засобів.
• Плавні маневри – виконуйте повороти та перевлаштування плавно, без різких рухів.
• Передбачувана поведінка на перехрестях – завжди дотримуйтесь встановлених правил проїзду перехресть, не робіть несподіваних маневрів.
Передбачуване управління допомагає уникнути аварійних ситуацій та робить дорогу безпечнішою для всіх учасників руху
ПОРАДА 12: НЕ БУДЬТЕ БЕЗПЕЧНИМИ НА ДОРОЗІ
Якось підвозив нашого інструктора знайомий. Хлопець півроку як одержав права та вже їздив нормально. Але ось інструктор одразу звернув увагу, що молодий водій якось лихачить на дорозі. Їхав містом зі швидкістю 70-80 кілометрів на годину, різко прискорювався та різко гальмував.
І це лихацтво, дівчатка, властиве всім молодим водіям. Виникає хибне відчуття досвіду. Здається, що ти вже добре відчуваєш свою машину, що дорожня ситуація зрозуміла та передбачувана.
Дівчата, звертаємося до кожної з вас. Не поводьтеся за кермом безтурботно. Навіть якщо ви на 100 відсотків знаєте правила дорожнього руху, а ваша машина на 100 відсотків справна, не факт, що якась машина, що поряд їде, різко не загальмує, або на дорогу не вибіжить пішохід.
Загалом, дівчата, ми вас переконливо просимо: катайтеся дуже акуратно та уважно. Не допускайте безпечності в керуванні автомобілем. Якщо дозволено їхати зі швидкістю 50 кілометрів на годину - будьте ласкаві дотримуйтесь правил дорожнього руху. Ваша безпека багато в чому залежить від вас самих.
ПОРАДА 13: НАВЧИТЬСЯ ПРОГНОЗУВАТИ ДОРОЖНУ СИТУАЦІЮ
Щоб забезпечити собі безпеку їзди, окрім іншого, потрібно вміти передбачати розвиток дорожньої ситуації та дії інших учасників дорожнього руху.
Вміти передбачати розвиток дорожньої ситуації та дії інших учасників дорожнього руху - значить мати здатність аналізувати та оцінювати поточний стан дороги, поведінку інших водіїв, пішоходів та прогнозувати можливі зміни.
Уміння передбачати включає:
Уважність та спостережливість
Постійно скануйте дорожню обстановку через лобове скло, дзеркала заднього виду та бічні дзеркала, щоб бути в курсі всіх подій, що відбуваються навколо.
Тобто постійно шукайте маминих шумахерів, неадекватів, божевільних пенсіонерок і дітей, що стоять на узбіччі.
Передбачення дій інших водіїв та пішоходів
Оцінюйте швидкості та траєкторію руху інших учасників дорожнього руху, розумійте їхні наміри.
Наприклад, чи збирається баба йти пішохідним переходом, чи буде мамкін шумахер повертати, перевлаштовуватися чи зупинятися на червоне світло світлофора.
Аналіз навколишнього оточення
Враховуйте погодні умови, стан дороги, наявність дорожніх знаків та розмітки, а також можливі перешкоди.
Прогнозування розвитку ситуації
Потрібно мати розуміння, як поточна ситуація може змінитися протягом найближчих секунд або хвилин, і бути готовим до цих змін.
Наприклад, якщо ви помітили, що поряд з вами їде неадекват на Пріорі, то він будь-якої миті може вас підрізати. Якщо біля узбіччя стоїть бабця, то це означає, що будь-якої миті її може переклинити переходити дорогу прямо перед машиною.
Вживання превентивних заходів
Приймайте рішення, спрямовані на запобігання можливим аварійним ситуаціям. Знижуйте вчасно швидкість, змінюйте смуги руху або збільшуйте дистанцію до транспортного засобу, що йде попереду.
Ну знову ж таки: якщо помітили маминого шумахера, то тримайтеся від нього подалі. Якщо бабка стоїть на краю дороги, то краще повністю зупинитися та дати їй збагнути, що робити далі.
За великим рахунком, всі ці навички - якраз і відрізняють досвідченого водія від новачка
ПОРАДА 14: ПОМІЧАЙТЕ НЕБЕЗПЕКУ ЗАЗДАЛЕГІДЬ
Спостерігайте за сигналами повороту інших автомобілів
Якщо водій включає покажчик повороту, він має намір змінити смугу або повернути. Якщо ви їдете прямо, то не займайте місце у лівому ряду за автомобілем, який увімкнув лівий поворотник. Швидше за все, він збирається повертати ліворуч. А це означає, що він стоятиме, доки не проїде вся зустрічка.
Аналізуєте положення автомобіля на дорозі
Якщо автомобіль рухається ближче до розділової лінії або до середини дороги, ймовірно, водій збирається перевлаштуватися або повернути. Відповідно, вам треба своєчасно перевлаштуватися у вільний ряд.
Слідкуйте за швидкістю та гальмуванням інших автомобілів
Зміна швидкості автомобіля, особливо раптове гальмування може вказувати на його наближення до перехрестя, перешкоди або пішохідного переходу. Якщо ви бачите, що автомобіль попереду почав гальмувати, то також починайте гальмувати. Можливо, він побачив червоний сигнал світлофора або яму на дорозі, або ще якусь перешкоду.
Слідкуйте за положенням голови водія
Водії часто дивляться на той бік, куди збираються повертати чи перевлаштовуватися. Спостерігайте за рухами голови. І тоді різкі маневри сусідів дорогою не будуть для вас несподіванкою.
Слідкуйте за рухом транспортного потоку
Оцінюйте загальний рух потоку. Якщо автомобілі попереду сповільнюються, то це може бути сигналом про пробку, аварію або іншу перешкоду на дорозі.
Слідкуйте за станом дороги
Звертайте увагу на дорожні знаки, світлофори та розмітку, які можуть впливати на дії інших водіїв.
Взаємодійте з пішоходами та велосипедистами
Оцінюйте їхню поведінку. Наприклад, пішоходи, що стоять на краю тротуару, можуть готуватися до переходу дороги. Якщо це люди середнього віку, то вони зачекають, коли пішохідний перехід звільниться. А якщо біля краю дороги стоїть бабця або групка дітей, то знайте, що вони можуть буквально кинутися під колеса автомобіля в найнесподіваніший момент.
Постійно контролюйте ситуацію навколо себе
Використовуйте дзеркала заднього виду та бічні дзеркала, щоб бути в курсі дій водіїв позаду вас.
Почніть виробляти навичку "імовірної поведінки"
На основі досвіду можна припускати, що водії можуть здійснювати типові маневри на певних ділянках дороги.
Наприклад, уявіть регульоване світлофором перехрестя. Правий ряд призначений для руху лише прямо, а лівий – тільки для повороту наліво. Ви стоїте на цьому перехресті в правому ряду та чекаєте на зелений сигнал світлофора. А ліворуч від вас автомобіль увімкнув не лівий поворотник, а чомусь правий. Це означає, що водій зліва помилково заїхав не в той ряд. Йому, як і вам, треба їхати прямо.
З гарантією в 99 відсотків, як тільки спалахне зелене світло світлофора, він різко рвоне вперед і, підрізаючи вас, займе правий ряд. Відповідно, вам потрібно бути напоготові надати йому можливість зайняти місце на дорозі перед вами.
Використовуйте здоровий глузд і досвід
Чим більше у вас досвіду водіння, тим легше стає передбачати дії інших учасників руху, покладаючись на свою інтуїцію та досвід.
Дотримання цих порад допоможе вам бути більш підготовленим до несподіваних маневрів інших учасників дорожнього руху
та підвищить вашу безпеку на дорозі
ПОРАДА 15: ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ ОЗНАКИ НЕАДЕКВАТІВ НА ДОРОЗІ
Чим досвідченішими водіями ви ставатимете, тим простіше до такого трешака почнете ставитися. Коли щодня стикаєшся з хамством на дорозі, поступово виробляється до нього імунітет. До того ж, досвідчений водій неадекватів на дорозі помічає здалеку.
Професіонали звертають увагу на такі речі:
• Авто їде занадто швидко, не зі швидкістю загального потоку інших автомобілів.
• Інша крайність - автомобіль їде надто повільно, набагато повільніше від загального потоку інших автомобілів. Особливо неадекватно це виглядає, якщо машина повзе лівим рядом.
• Автомобіль різко маневрує між іншими автомобілями, небезпечно перевлаштовуючись з одного ряду в інший та назад, виїжджає на зустрічну смугу через суцільну лінію.
• Автомобіль різко прискорюється одразу після увімкнення зеленого сигналу світлофора або, навпаки, різко гальмує перед червоним сигналом.
• У автомобіля не включаються поворотники під час перевлаштування, поворотів та інших маневрів на дорозі.
• Автомобіль їде смугою не прямолінійно, а якось хвилеподібно.
• В автомобілі ну дуже голосно грає музика, а вікна затоновані в нуль.
• Автомобіль явно ігнорує правила дорожнього руху, не виконує вимог дорожніх знаків та горизонтальної розмітки на дорозі.
Ось таких водіїв ми повинні помічати здалеку та намагатися їхати від них якнайдалі
ПОРАДА 16: ВМИКАЙТЕ ТА ВИМИКАЙТЕ ФАРИ СВОЄЧАСНО
Коли вмикати чи вимикати зовнішнє освітлення авто?
Ближнє світло фар потрібно включати:
• У темний час доби
• В умовах недостатньої видимості
• У тунелях
Третій пункт навряд чи стане вам у пригоді, тому прокоментуємо перші два
Темний час доби - це період від заходу сонця до світанку. Так, за правилами дорожнього руху. Але ми рекомендуємо вмикати ближнє світло за годину до заходу сонця, а вимикати через годину після світанку.
Наприклад, у середині осені – це приблизно з 7 ранку до 5 вечора. Тобто вмикаємо ближнє світло о 5 вечора, вимикаємо о 7 ранку.
Недостатня видимість – це туман, сильний дощ чи снігопад. Видимість менше ніж 300 метрів.
Якщо взяти погоду, коли днем похмуро, але без опадів, то зовнішніми світловими приладами можна не користуватися.
Але не забувайте, що за містом ближнє світло фар чи денні ходові вогні мають бути включені цілий рік.
ПОРАДА 17: ЗНАЙДІТЬ НОРМАЛЬНОГО ІНСТРУКТОРА
Щоб знайти хорошого приватного автомобільного інструктора та уникнути шахраїв чи непрофесіоналів, слід звернути увагу на кілька моментів:
• Рекомендації: Запитайте у подруг, знайомих чи колег, хто нещодавно брав уроки водіння, чи можуть вони порекомендувати перевіреного інструктора. Досвід інших може дати уявлення про те, наскільки ефективно інструктор вирішує завдання, пов'язані з навчанням водінню.
• Відгуки в Інтернеті: Пошукайте відгуки на різних форумах, сайтах або соціальних мережах. Особливо цінними є коментарі від реальних учнів з описом їхнього досвіду.
• Досвід роботи: Дізнайтеся, скільки років інструктор працює та скільки учениць навчилися добре їздити. Хороші інструктори часто пишаються своїми результатами та діляться ними.
• Пробне заняття: Багато інструкторів пропонують одне пробне заняття. Воно дозволить вам оцінити стиль навчання, ставлення до учнів та компетентність інструктора.
• Оплата: Серйозні інструктори пропонують прозорі умови оплати. Уникайте тих, хто наполягає на повній передоплаті чи пропонує підозріло низькі ціни.
• Гнучкість у навчанні: Хороший інструктор повинен бути готовим підвлаштуватись під ваші потреби: час, місце занять, специфічні завдання. Так як ви використовуватимете свій автомобіль, перевірте, чи готовий інструктор навчати на вашій машині та враховувати її особливості.
Дотримуючись цих рекомендацій, можна знайти хорошого інструктора та звести ризики до мінімуму