ПОРАДА 1: ВИКОНАЙТЕ ДЕТАЛЬНУ ПЕРЕВІРКУ АВТОМОБІЛЯ
Купівля машини на вторинному ринку - це гра в лотерею. Якщо пощастить, то несправності, які згодом обов'язково вилізуть, виявляться незначними. Якщо успіх - це не про вас, то дуже швидко зрозумієте, що вам підсунули корито з болтами.
Найчастіше відбувається так, що дівчатка купують машину, тільки з її зовнішнього вигляду. І зовсім не звертають увагу на технічний стан. Побачили автомобіль, сподобався колір, більше нічого не цікавить, купили.
Але справа в тому, що абсолютно справних вживаних автомобілів не буває. Якщо продавець виявиться порядним, він хоча б розповість правду про автомобіль. У якому стані двигун, трансмісія, підвіска, чи була машина в аваріях, який реальний пробіг тощо. Але найчастіше продавець не захоче розкривати правду про реальний стан автомобіля. Якщо, наприклад, машина потрапляла в аварію, то господар однозначно применшить її наслідки. Воно й зрозуміло: відлякувати потенційних покупців нікому не хочеться.
І ось вам наша порада. Щоб не купити кота у мішку, рекомендуємо перед переоформленням машини провести її діагностику. Щоб фахівці, які знаються на автомобілях, перевірили технічний стан.
Отак і треба говорити продавцю:
- Машина мені подобається, але я хочу, щоби їй провели професійну технічну діагностику.
Порядна людина погодиться на перевірку. Але якщо продавець почне крутитись і відмовляється під різними приводами від перевірки, то відмовтеся від покупки машини. З нею явно щось негаразд.
Послугу передпродажної діагностики автомобіля надають багато СТО. Можна звернутися хоч до великого автоцентру, хоч до мужиків із найближчого гаража. Щоправда, ціна скрізь різна, та якість діагностики також відрізняється.
Якщо гроші не мають значення, то їдьте у фірмовий автосалон. Там добре перевірять машину та видадуть офіційний висновок. Але приготуйте при цьому кілька тисяч гривень.
Інша річ, якщо потрібно провести нормальну експертизу, але не за усі гроші світу. У цьому випадку зверніться до пристойного автоцентру, який не спеціалізується на ремонті якоїсь конкретної марки автомобіля. Якщо йдеться про Кривий Ріг, то я б порадив Бош центр на Кресівській греблі або Блек сервіс на Дзержинці.
В крайньому випадку візьміть на огляд машини хоча б знайомого мужика. Щоб він послухав, як працює мотор, перевірив, чи немає явної іржі, чи не гримить підвіска. Це, звичайно, не найкращий варіант перевірки автомобіля, але краще, ніж нічого.
ПОРАДА 2: ЯК ПЕРЕВІРИТИ АВТОМОБІЛЬ З ПРОБІГОМ
Спробуємо сформулювати мінімум критеріїв, якими можна визначити технічний стан автомобіля. Ось, наприклад, ви купуєте машину та вам потрібно зрозуміти, в якому вона стані. І на все вам дають 10-20 хвилин.
Проведіть зовнішній огляд автомобіля
Лобове скло має бути цілим, без тріщин та сколів. Та й інші вікна теж мають бути цілими. Усі фари повинні бути добре закріплені та працювати.
Огляньте машину з усіх боків. Особливу увагу зверніть на місця над колесами та пороги. Не повинно бути слідів іржі чи спучування фарби.
Заведіть автомобіль та послухайте, як працює двигун
Звук двигуна має бути тихим і однотонним. Не повинно бути чутно явного цокотання, брязкітування або шелестіння. Звук має бути рівномірним, без змін тональності.
Підніміть кришку капота та подивіться на двигун. Справний мотор не повинен помітно трястись. Допускається легке ритмічне тремтіння.
Не повинно бути видно підтікання олії або інших рідин. Якщо двигун трохи запилений, то це хороша ознака. Ідеально чистий двигун повинен вас насторожити.
Обійдіть машину ззаду та подивіться на вихлопну трубу
Якщо двигун працює нормально, то вихлопні гази повинні виходити рівномірним потоком. Бавовна (ну ви зрозуміли, що "бавовна" - це не рослина в данному сенсі, а гуркітливий звук) не допускається. При цьому вихлопні гази на прогрітому двигуні мають бути безбарвними. Вихлоп чорного, сизого чи білого кольору говорить про несправність двигуна.
Попросіть когось сісти за кермо та різко натиснути на педаль газу. Якщо в цей момент вихлоп почав виходити з гуркотінням та прострілами, то двигун явно несправний. На нормальному двигуні вихлоп при перегазуванні залишається рівномірним і безбарвним.
Виняток становлять лише дизельні двигуни. У них при різкому натисканні на педаль газу з труби вихлопної короткочасно піде чорний дим. Але тільки при перегазуванні, а в інших випадках вихлоп залишається безбарвним.
Далі треба сісти за кермо та проїхатись
Автомобіль повинен завестися швидко та з першого разу. Усі жовті та червоні лампочки (крім ручника) повинні одразу згаснути. Усі прилади мають працювати.
Спробуйте кілька разів розігнатися та повністю зупинитися. Машина повинна впевнено та рівномірно набирати швидкість, а їхати прямолінійно. Гальмувати - плавно та без занесення убік.
Не повинно бути чутно дзвінких і глухих стуків, ударів, скрегота, брязкання та свисту. Максимум, що може бути чутно - це тихе шелест під автомобілем і порипування пластику в салоні.
Кермо повинне крутитися легко і беззвучно. Усі педалі повинні натискатися легко та плавно. При натисканні на гальмо педаль ви не повинні відчувати вібрації під ногою.
Передачі повинні включатись легко та тихо. Якщо хоча б одна передача включається насилу, помітним зусиллям, при цьому чути неприємний дзвінкий скрегіт, то коробці - жіночий статевий орган. Забудьте про таку машину.
Все, звісно, перевірити неможливо. Для детальної діагностики машину треба везти на автосервіс
Але відрізнити відро з болтами від нормального автомобіля таким способом можна